Water_hero.jpg

Cat Clean emissions module (CEM)

 

få et SCR system, der Overholder gældende
IMO III/Tier 4 krav

Selective Catalyst Reduction (SCR) 

 

Fordelen ved Cat’s SCR-system er, at det ikke er kompliceret. Det påvirker ikke motorens effektivitet eller holdbarhed som andre SCR-løsninger. Der bliver ikke foretaget ændringer i motorens kernekomponenter og ingen stigning i injektorer, i cylindertryk eller i varmeafledningen.

Vedligeholdelse er enkel med lange intervaller mellem overhalinger, og fleksible installationsmuligheder, tilpasset dit fartøjs design. Og sidst, men ikke mindst, forbedrer Cat’s SRC IMO III/ Tier 4 løsning brændstofeffektiviteten af din motor og sænker dine ejeromkostninger.

 

Ved hjælp af omfattende analyse, test og forskning, anvender Caterpillar den optimale DEF doseringsteknologi, tilpasset den enkelte motortype. Der er flere nøglefaktorer, som er værd at overveje:

 

  • Mængden af DEF, der kræves for at reducere NOx
  • Systemydelse og integration
  •  

Caterpillar har fundet ud af, at et luftfri (airless) injektionssystem egner sig bedre til vores marinemotorer med en totalvolumen på under 18L (Cat C7.1-C18 modellerne), hvor luftassisteret (air-assisted) injektion er mere optimal for motorer over 18L (C32-3508 modellerne). Kombineret med et optimalt designet blandingssystem, kan begge typer DEF-injektion give en ideel løsning.

 

Hvorfor skal du vælge Cat's SCR løsning?

 

  • Miljøvenlig løsning til NOx reduktion
  • Overholder IMO III/Tier 4 reglementet 
  • MCS godkendt

 

 


 

Hvordan virker SCR?

 

Luftfri (airless) injektionssystemer anvendes på mindre motorer, der kræver mindre DEF for at opfylde NOx-reduktionskravene. Når motorens udstødningshastighed og NOx-outputet stiger, opnås et punkt, hvor et luftassisteret system er en bedre løsning.

Når der kræves større DEF-mængder, kan et luftassisteret system fungere med en enkelt DEF-injektor, hvorimod et Luftfritsystem kan kræve flere injektorer, for at levere en tilstrækkelig DEF-forsyning.

 

 

System ydeevne og integration

 

Kontrol- og kølestrategier er afgørende for at opretholde DEF injektionssystemets ydeevne. For at forhindre aflejring eller krystallisering i injektoren og dysen, tilbyder Caterpillar optimerede løsninger for begge injektortyper.

 

Det luftassisterede system bruger trykluft til følgende funktioner:

 

  • Nedkøling af injektoren og dysen
  • Rensning af DEF-rester i systemet efter motorstop
  • Mindre dyseåbningsdiameter (muliggør forbedret doseringstype)

 

Det luftfri injektionssystem har en anden tilgang:

 

  • Kølervæsken i motorens jacket køler injektoren
  • DEF-pumpen vendes for at fjerne DEF rester i systemet efter motorstop
  • Større dyseåbning for at forhindre aflejringer

 

 

Udover ydeevne har Caterpillar designet begge løsninger med henblik på systemintegration. Eksempelvis kræver ingen af de ovenstående systemer brug af yderligere teknologi, såsom gasventiler, for at opretholde ydeevnen ved lave udstødningstemperaturer. Dette sikrer mindre kompleksitet og større pålidelighed og holdbarhed af hele systemet.

Selvom luftassisterede systemer kan kræve en vis integration med fartøjet, inkorporerer de fleste marinefartøjer allerede trykluftsystemer i deres design, hvilket mindsker udfordringer ved installering af SCR systemet

 

 

Download vores SCR guide her:

 

 

 

 

Se hvordan Caterpillar's CEM / SCR system fungerer

 

 

Kontakt

 

For spørgsmål og rådgivning.

Vil du vide mere om skræddersyede løsninger?

 

  • Call
  • Arrow
  • Call
  • Arrow

Ring til os

 

Du kan kontakte os mellem kl. 8.00 - 16:00 (fredage til kl. 15:30)


Send en e-mail

 

Vi svarer indenfor 24 timer.

 

Hvordan skal vi kontakte dig? *