Fordelen ved Cat’s SCR-system er, at det ikke er kompliceret. Det påvirker ikke motorens effektivitet eller holdbarhed som andre SCR-løsninger. Der bliver ikke foretaget ændringer i motorens kernekomponenter og ingen stigning i injektorer, i cylindertryk eller i varmeafledningen.
Vedligeholdelse er enkel med lange intervaller mellem overhalinger, og fleksible installationsmuligheder, tilpasset dit fartøjs design. Og sidst, men ikke mindst, forbedrer Cat’s SRC IMO III/ Tier 4 løsning brændstofeffektiviteten af din motor og sænker dine ejeromkostninger.
Ved hjælp af omfattende analyse, test og forskning, anvender Caterpillar den optimale DEF doseringsteknologi, tilpasset den enkelte motortype. Der er flere nøglefaktorer, som er værd at overveje:
Caterpillar har fundet ud af, at et luftfri (airless) injektionssystem egner sig bedre til vores marinemotorer med en totalvolumen på under 18L (Cat C7.1-C18 modellerne), hvor luftassisteret (air-assisted) injektion er mere optimal for motorer over 18L (C32-3508 modellerne). Kombineret med et optimalt designet blandingssystem, kan begge typer DEF-injektion give en ideel løsning.
Luftfri (airless) injektionssystemer anvendes på mindre motorer, der kræver mindre DEF for at opfylde NOx-reduktionskravene. Når motorens udstødningshastighed og NOx-outputet stiger, opnås et punkt, hvor et luftassisteret system er en bedre løsning.
Når der kræves større DEF-mængder, kan et luftassisteret system fungere med en enkelt DEF-injektor, hvorimod et Luftfritsystem kan kræve flere injektorer, for at levere en tilstrækkelig DEF-forsyning.
Kontrol- og kølestrategier er afgørende for at opretholde DEF injektionssystemets ydeevne. For at forhindre aflejring eller krystallisering i injektoren og dysen, tilbyder Caterpillar optimerede løsninger for begge injektortyper.
Det luftassisterede system bruger trykluft til følgende funktioner:
Det luftfri injektionssystem har en anden tilgang:
Udover ydeevne har Caterpillar designet begge løsninger med henblik på systemintegration. Eksempelvis kræver ingen af de ovenstående systemer brug af yderligere teknologi, såsom gasventiler, for at opretholde ydeevnen ved lave udstødningstemperaturer. Dette sikrer mindre kompleksitet og større pålidelighed og holdbarhed af hele systemet.
Selvom luftassisterede systemer kan kræve en vis integration med fartøjet, inkorporerer de fleste marinefartøjer allerede trykluftsystemer i deres design, hvilket mindsker udfordringer ved installering af SCR systemet
For spørgsmål og rådgivning.
Vil du vide mere om skræddersyede løsninger?
Du kan kontakte os mellem kl. 7:00 - 16:00 (fredage til kl. 15:30)
Vi svarer indenfor 24 timer.