Med topmoderne servicebiler rykker værkstedet ud til kunderne

Med hele 22 servicemontører fordelt over hele landet sikrer Pon Equipment deres kunder en hurtig og direkte vej til servicemontørerne. Samtidigt sidder alle fire formænd i Brøndby og styrer slagets gang i hele landet. Det giver en optimal koordination af montørerne. Til glæde for kunderne. SE VIDEO NEDERST I ARTIKLEN

Selv om termometret står på sølle 4 graders varme denne forårsdag ved Holstebro, så står man ikke og fryser, når man er i selskab med de to erfarne servicemontører Michael Jensen og Jesper Sørensen fra Pon Equipment. De to servicemontører fortæller dedikeret og passioneret om deres arbejde, så man føler, at temperaturen stiger omkring dem.

Med henholdsvis 22 og 17 år på bagen som mekaniker i Pon Equipment har de prøvet lidt af hvert.

Servicemontør Michael Jensen deponerer spildolien i en større tank inde i servicebilen

I dag foretager de et stort serviceeftersyn på en Cat D6T dozer.

– Vi laver et 1.000 timers service, hvor vi udskifter alle filtre, luftfiltre og oliefiltre. Vi udtager olieprøver og skriver rapporter, siger Michael Jensen. Hvorefter han forsvinder ind under dozeren for at afmontere en bundplade.

Servicebilen er et kørende værksted
I alt 26 liter motorolie og 130 liter transmissionsolie skal udskiftes.

– Jeg har en måtte, som jeg kan rulle ud, så er underlaget ikke så koldt og hårdt at ligge på, siger Michael Jensen, mens han ligger inde under dozeren for at tappe olie af maskinen.

I alt har servicebilen plads til 330 liter spildolie og 3×220 liter ny olie.

Servicebilerne kørt i stilling til dagens serviceopgave

– Det brugte olie tapper vi ned i nogle store plastbeholdere. Derefter suger vi det op i en endnu større beholder, som står er inde i servicebilen, siger Michael Jensen.

I afdelingen i Brøndby sidder de fire formænd og planlægger servicebesøgene.

– Vi kan følge med i hinandens arbejde, som gør, at vi effektivt kan fordele og koordinere servicemontørernes opgaver. Og vi sikrer dermed også, at opgaverne bliver løst ens både øst og vest for Storebælt. Vi kan også hurtigt lige stikke hovederne sammen og diskutere et problem eller en serviceopgave, så kunderne får den bedste løsning, siger de fire formænd.

De fire formænd, der styrer slagets gang fra Brøndby: Fra venstre Allan Christensen, Frank Hasarnyi, Thomas Brinchmann og Dennis Grundtvig